30 küsimust Genkale ja Paul Ojale

In NIHIKA INTEKAS

On 23. jaanuar, kell on 2 öösel ja äsja on lõppenud Genka ja Paul Oja ühise albumi esitluskontsert Cheersis koos spetsiaalse bändiga. Kui bändimehed pakivad oma kola, siis Genka ja Paul pühivad otsa eest higi, joovad Tuborgi ning võtavad istet suitsuhõnguses backstage’is, et rääkida oma albumist ja muudest asjadest.

Kunas hakkas albumi reaalne tegemine?

Paul: 2014 kevadel.

Genka: Tegelikult meil olid mingid biidid, mis olid mõeldud järgmise Toe Tag’i jaoks, kuid olid 5ks aastaks jäänud folderisse seisma. Siis 2014 mõtlesime, et teeme ikkagi koos mingit asja. Tahtsime plaadi teha kevadeks, aga ei jõudnud. Kevadel ja suvel tegime 2-3 lugu ja ülejäänud tegime kõik sügisel ja kohe linti.

Andsite esialgu plaadi kõigile tasuta allatõmbamiseks. Kust selline mõte?

Paul: Sellepärast, et kõik tõmbavad nagunii internetist muusikat. Sellest hetkest, kui internet välja mõeldi, tekkiski see mõte.

Pettusite süsteemis ja mõtlesite, et fuck it – anname siis tasuta?

Paul: Ei pettunud üldse.

Genka: Nagunii seda tõmmatakse alla. Me andsime Kõik On Formuleerimise Küsimuse välja ja seda tõmmati alla illegaalselt 60 000 korda. Selles mõttes, et nagunii kõik tõmbavad. Sa annad selle plaadi välja ja mingi kuradi tüüp paneb selle ülesse – tal on pohhui. Anname siis juba ise tasuta välja, et nad ei oleks siis nii öelda kriminaalid. Panime ise tasuta üles, andsime välja ka füüsilise plaadi ja kõik on hästi.

Paul: Tegelikult on ajad nii palju muutunud, et ei olegi sellist asja enam, et see oleks kuidagi kriminaalne või kuidagi. Kunagi kui veel Legendaarne välja tuli, siis ma olin veits solvunud, et on olemas selline asi nagu FTP server toru. Helistasin sellele kutile, kes seda asja runnis, karjusin ta peale telefonis. See kutt oli isiklikult telefoni otsas ja ma karjusin ta peale, et nagu mis mõttes – fuck, vaata ka mis seal üleval on! Ma olin megapettunud. See oli esimene kord. Järgmine päev läks üle ja sain aru, et süsteem käibki nii. Internet ongi sellepärast. Kõik muutub.

Seega sharing is caring?

Paul: Jah, on küll tegelikult, kuid ma ise ostan muusikat ja toetan artiste.

Kas sa soovitad teistel ka osta?

Paul: Oleneb, täiesti oleneb. Oleneb, mille jaoks sa teed seda ja mille jaoks sul muusikat vaja on.

Oskate te natukene rääkida selle plaadi tegemisest või tagamaadest rääkida?

Paul: Me pole omavahel mitte kunagi sellest plaadist rääkinud.

Genka: Jah, ei ole eriti üldse.

Paul: Me tegime seda plaati, aga mingid tagamaad siis.. ma ei ole näiteks Henry käest küsinud mitte ühtegi küsimust nende sõnade kohta. Aga mul paar küsimust on 🙂

Genka: See on juba päris mitmes plaat, mis me Pauliga koos oleme teinud ja iga kord, kui me oleme plaadi teinud, siis me oleme alati võitnud ka auhinna – parim plaat või Hip Hopi plaat (Paul hõikab vahele: „Hip Hopi nimel!“). Ja siis alati on hästi palju olnud omavahelisi vaidlusi, näiteks Toe Tagi plaatidega. Aga paar sellist hetke tegelikult olid, kus Paul ütles, et ärme seda lugu pane või tee ja mul olid ka mõned mõtted, milliseid lugusid ei tahtnud panna. Aga me oleme saanud nii küpseks, täiskasvanuks ja omavahel harjunud ning panime kõik – ühesõnaga usaldasime üksteist. Tuli välja, et need lood, mida Paul ei tahtnud ja mida mina ei tahtnud.. tuli välja, et kokkuvõttes need ongi kõige populaarsemad seal plaadi peal.

Millised lood kõige rohkem rahvale peale lähevad?

Genka: Me ei andnud ühtegi singlit välja. Kihvt on vaadata nüüd. Ütleme nii, et igal lool on nagu selline oma fänn, kes kirjutab, et kurat see lugu on ilgelt kihvt ja kõige parem lugu. Iga looga on nii olnud, mis on müstiliselt lahe. Seda pole meie pikas karjääris enne olnud, et kirjutatakse, et SEE on kõige parem lugu, ei SEE on kõige parem lugu. Igal lool on nagu oma nägu. Me võiks isegi öelda, et kui me räägime tuntud inimestest, siis igal lool on oma staar.

Staar nagu..?

Genka: ..nagu tuntud Eesti inimesed, kes on öelnud, et näe see on minu lemmik lugu ja see on minu lemmik.

Kes on näiteks Bakkushani staar?

Genka: Bakkushan on ajukas lugu, see tekkis väga viimasel minutil ja sellel on väga palju fänne.

Selle plaadiga on ju selline lugu, et päris paljud inimesed ei teadnud, et selline plaat üldse tulemas on?

Paul: Mitte keegi ei teadnud.

Kas see oli niimoodi planeeritud ja miks?

Paul: See oli täiega planeeritud!

Genka: See on see, kui sa ütled kellelegi, et vaata mul tuleb plaat välja, siis kõik hakkavad ju küsima – millal siis tuleb, millal saab? Mingi aeg mõtlesime, et me ei hakka seda ütlema. Ja mingi hetk mõtlesime siis, et nüüd on see hetk, kus hakkame vapsee salatsema. Nii kui sa ütled, et me teeme plaati, siis hakkavad iga päev helistama. Okei, mitte helistama, aga kui kokku saad, siis esimene küsimus on, et noh millal siis plaat tuleb? Ja kunas siis lapsi saab jne. Mis sa siis oskad öelda.

Paul, millal siis saab lapsi? Genkal juba on.

Genka: mul on 2 tükki.

Paul: Millal me Henryga lapse saame v? Mul ema küsis jõulupeol sama asja. Oli selline, et mis siis on nüüd?

Genka (Paulile): Ma võin ühe sulle anda, tahad? Ma annan poisi sulle (kõik naeravad)

Küsiks mõned kommentaarid lugude kohta. Alustaks näiteks Õhtungiga, mis värk sellega on?

Genka: Puhtalt alkoholi lugu.

Paul: Seal loos on kõik öeldud, see on see lugu, millest ma sain kohe alguses aru. Loo esimene nimi oli Õhtur, mis tuli sellest, et mu biitidel on hästi lakoonilised nimed.

Genka: Ma ütlesin talle, et Õhtur – see ju ei tähenda midagi? Ja siis Paul ütleski, et heaküll – Õhtung!

Väikesed Ponid?

Genka: Eino vaata, kui sa oled tuntud inimene, siis inimesed tahavad ikka autogramme ja on sellised inimesed, et.. kuidas öelda.. tuleb mingi 12 aastane tüdruk ja kui ta ütleb, et pane mulle rinna peale autogrammi, siis on veits rets sinna markeriga Genka kirjutada.

Jeesus Presley – see tuli ja võitis rahva südame. Kas see oli teie jaoks ka selline, et oli tunda, et tuleb õige asi või tuli pigem puusalt?

Genka: See oli suhteliselt vana biit ja Paul ütles, et talle see biit absoluutselt ei meeldi. Nii vana.

Paul: See biit oli nii poolik, üks loop ainult.

Genka: Ma ütlesin, et ma teen sellest faking laulu! Mul oli hästi suur idee, et see lõpp on selline nagu ta praegu on. Ma ei tea, kas te olete kunagi sellist tunnet tundnud, et sul on mingi idee ja sa lähed räägid mingile inimesele ja ta saab sellest kohe aru. Mitte ei tõlgenda omamoodi, vaid ta saab aru, mis see idee on. Ja need, kes seal lõpus laulsid seda – Marek Unt, Dagmar Oja, Kaire Vilgats – nad said aru!

Kust tuli Jeesus Presley pealkiri või millest on see inspireeritud?

Genka: See on inspireeritud Kanye Westist. Ma kujutan ette, et ta on äärmiselt ebameeldiva iseloomuga inimene, aga tal on hästi geniaalsed laulud. Ja mida ta koguaeg paugutab, on see, et ta on ego. Siis ma mõtlesin, et persse ma veits dissin teda nagu, aga samas ise ka ego-mees ja õigusega ego-mees ja tegingi sellise laulu. Panin selle nimeks Jeesu Presley ja ütlesin, et ma olen kõige kõvem Eestis ja mitte keegi ei saa seda ümber lükata.

Genka, kui sina oled Eesti Hip Hopi Linna-Iff, siis kes on Paul Oja?

Genka: Paul Oja on see mees, kes tegi neid isamaalisi lugusid – Alo Mattiisen (Paul naerab)

Kas kunagi tuleb selline lugu, kus Genka teeb muusika ja Paul sõnad ning räpib?

Paul: Paul on teinud sõnasid ja neid ka räppinud ja Genka on teinud muusika, sellise albumi peal nagu Legendaarne. Mina räppisin terve salmi. Genka tegi sellel plaadil ühe terve instrumentaalloo „Oksenda“.

Kas tuleb ka selline lugu, kus rollid on täiesti vahetunud?

Paul: Kõike tuleb.

Genka: Aga miks peaks?

Sest kõik on juba justkui tehtud..?

Genka: Päris on kõik tehtud!

Paul: Midagi pole veel tehtud.

Genka: Eesti rahvas arvas, et kõik on tehtud ja nüüd ongi nii. Aga persse me andsime eelmise aasta detsembris välja sellise plaadi, et kõik on kummuli ja ajee noh! Midagi ei ole tehtud, meil on nii palju asju veel teha!

Räägitakse, et poksis lööb nokki see löök, mida sa ei näe. Kuna see plaat tuli ka nüüd nii välja, et keegi seda ei näinud ja nii. Mis te arvate, kas see võis rahva nokki lüüa?

Genka: Muidugi lõi! Ma olen 20 aastat räppi teinud ja  võidame ikka auhindu ja suurte rahvamasside südameid.  See on kõva sitt!

Milline olukord siis valitseb praegu Eesti räpi skenes?

Paul: Väga hea!

Genka: Super.

Paul: Selles mõttes, et hästi palju on uut head räppi.

Mis sealt täpsemalt teile meeldib?

Paul: Mulle meeldivad näiteks sellised asjad nagu Extinction Plaza ja Run Dough.

Mis värk Grete Kleiniga on?

Paul: Aa, sa ei saanudki naljast aru v?

Genka: Eile tuli lugu välja – Run Dough andis!

Mis emotsioonid teil Viljandiga seostuvad?

Genka: Vanasti oli nagu Tallinn, Tartu ja siis Pärnu või mingi selline koht. Nüüd on nagu kindla peale minek Viljandi. Alati tead, et siin on rahvas – kõik teavad, mis saab ja ilgelt kihvt on! Ma ei tea, kuidas teiste muusikutega on, aga ilgelt kihvt on.

Paul: Päris hea on. Ma olen siit hästi palju uusi häid sõpru leidnud, mitte alates tänasest, vaid alates sellest ajast, kui seda klubi siin tehakse. Ja kõik on nagu noh tõesti.. (naerab) kui see oleks.. hehe, jaa.. Ma ütlen tõesti, et see asi mida te siin teete, puhtalt see faking klubi ja selle asjaga – see on nagu panus eesti kultuuri ja üldse sellesse, et kuskil mujal ka peale Tallinna midagi toimuks. See on täiesti uskumatu, see tegelikult nagu, mis peod siin on, on olnud ja kõik see.. see on nagu täiesti nii kuradi teine level tegelikult. Kui te viitsiks natukene ja mõtleks edasi, siis sellest kohast saaks mingi Eesti Ibiza.

Aitäh lahkete sõnade eest 🙂 Aga esimene kord Viljandis?

Paul: Mul oli vist üldse esimene DJ keika Viljandis? (Mõtlikult) esimene oli vist Pärnus, aga see oli nagu selline päris. Aasta oli siis 1996. Aga võis ka Rakveres olla.

Genka: Mäletan, et mingi A-Rühma live oli. See oli kultuurimaja. Viljandil oli selline räme mollimeeste imago küljes. Ma läksin enne live’t vetsu ja seal oli mingi väike poiss, kes jõi Sprite pudelist koksi. Mingi mees tuli, ütles: „Anna siia!“ ja andis mehele molli. Mees samal ajal kuses ja sai molli. Ja siis palja noksiga lamas maas ja ma olin nagu.. allright! Siis oligi mingi selline aeg, et kõigil olid oma koksid kaasas niimoodi pudelites ja jõid seal. Aastat ma ei mäleta, aga mingi 2000 umbes. Ja siis mäletan, et kultuurimaja backstage’is oli kana topis. Cool jõi ennast täis ja tuli kanatopisega lõpuks lava peale. Lahe pidu oli muidu

Olid ajad eks. Aga seoses albumiga, kas on mõni põnevam lugu või seik veel selle kohta rääkida?

Genka: Ussisoo trompeti sooli mängisin sisse tegelt mina.

Paul: Seal Ussisool on nii palju andekaid inimesi, kes seal kaasa tegid, aga kedagi ei huvita.

Genka: Ja ma võin sellise loo rääkida, et kui me tegime Bakkushani lugu, siis me tahtsime, et mingi naine laulaks sinna. Tükk aega mõtlesime, et kes oleks see naine, kes seda refrääni laulaks. Teele Viiraga olen veits sõber nagu ja mõtlesin, et tema saab kindlasti naljast aru ja võib laulda, et meil on paberkotid peas. Ja siis tuli ja lauliski!

Paul: Üks lugu, millest keegi ei räägi ja mis võib-olla on plaadi kõige parem lugu, on Inglise Patsient. Me miksisime seda põhimõtteliselt nii, et olime Tartu bussis ja Marx  oli Tallinna stuudios. See hetk, kui see chick seda sisse laulis, olime me bussis ja Marx saatis meile esimese drafti…

Genka: ..see oli nii, et ta saatis demo ja keegi meist peale minu ei teadnud sellist bändi nagu Tartu Roki ja Popi Instituut. Ma olen ilge fänn. Nad andsid uue plaadi välja. Nii kui ma kodus selle meloodia välja mõtlesin, olin ma niimoodi, et tahtsin seda naist sealt laulma. Aga kui ma Facebooki vaatasin, siis tuli välja, et seal laulab 2 naist. Ma ei teadnud, kumb on põhichick, aga mingil hetkel siis kirjutasin: „Tere, mina olen Genka. Kuule viitsid tule laulma?“ Mingi nädal läks mööda ja siis vastas: „Okei, päris huvitav. Võin küll.“ Alguses saatis Pille ehk siis laulja mulle demo ja seal oli 2 faili, kus ühe nimi oli „viledega“ ning juurde kirjutas: „Ma arvan, et viledega on parem.“ Ma ise vihkan suuremat osa lugudest, kus keegi vilistab. Aga viledega tähendas tegelikult seda, et ta oli teinud sellele nii öelda backvokaalid. Ma panin siis selle viledega asja käima suure horroriga.. ja siis ta laulis need backid ja.. ma pidin kodus nutma hakkama. Nagu ma enne rääkisin, et kõige lahedam tunne on see, kui räägid inimesele mingi idee ja ta ei tõlgenda seda omamoodi, vaid saab aru, mis sa räägid ja teeb selle täpselt niimoodi nagu sa tahad. Mul tuli pisar silma, kui ta laulis täpselt samamoodi! Ma pole mingi helilooja ja kui need ükskikud meloodiad lauldakse sul ilusaks, siis on ikka fakkjee tunne!

Okei, tõmbame vaikselt otsad kokku, läheb muidu liiga pikaks. Kas on annate lootust, et tuleb uusi plaate, uusi lugusid?

Genka: Muidugi anname!

Paul: Saadan talle ikka neid biite siin vahepeal.

Genka: Kõikide plaatide tegemine on võtnud aega kusagil 4-5 aastat. See tähendab, et eelmisest on nii palju aega vahele jäänud.

Paul: Seda teist plaati tegime tegelikult ka 5 aastat.

Mis järgmisena plaanis on?

Genka: Aprillis tuleb Eesti tuur!

Ja viimane küsimus – 3 lemmikut lugu selle plaadi pealt? Miks?

Genka: Inglise Patsient, Jeesus Presley ja pakun välja, et Bakkushan, kuna see oli täiesti suvaline lugu, tegime selle viimasel minutil ja järsku hakkas kõigile meeldima. Tegelt on kõik ülikõvad lood ju. Keegi ei saa vastu vaielda

Paul: Mulle meeldib kõige rohkem see biit, see Algorütmi teine drop. Algorütmi biit mulle õudselt meeldib. Siis meeldib mulle ilgelt see biit, mis oli Bakkushanis – tuli ka jumala hea lugu! Ja Jeesus Presley tuli ka jumala hea lugu lõppkokkuvõttes, kuigi see biit nii retsilt käis närvidele mulle.

GENKA / PAUL OJA 01.05 TEASER
https://www.facebook.com/Cheers.Viljandi/videos/829322383828267/

4 Comments

Submit a comment

Massive Presence Website